top of page
חיפוש

מוזיאונים וגלריות לאמנות בפראג

פראג היא אחת מבירות התרבות של אירופה. הצ'כים שוחרי תרבות ומוזיאונים מכל הסוגים, וההיצע של מוזיאונים לאמנות ותערוכות קבועות וזמנית רחב ביותר. עם זאת, ראיתי שנמצא ברשת הרבה מידע מטעה בנוגע למוזיאונים בעיר, ובמיוחד לגבי מוזיאונים לאמנות. על מנת להקל על המטייל כתבתי כמה המלצות והבהרות בנושא. (מוזיאונים בפראג)



הגלריה הלאומית / National Gallery

האוסף של הגלריה הלאומית של פראג מציג לקהל הרחב שורה של אמנים מפורסמים ממגוון תקופות, הוא כולל מספר מבנים ברחבי העיר. למעשה, אפשר לעשות טיול שלם בעיר רק בעקבות התערוכות הרבות של הגלריה הלאומית. מבין הגלריות שלהם, המומלצת ביותר היא בניין הנמצא מחוץ למרכז העיר שנקרא "ארמון יריד הסחר". תוכלו לראות שם יצירות של אמנים מוכרים ומפורסמים רבים כמו פיקאסו, ואן גוך, קלימט ועוד, אבל יהיה לכם מעניין להתחקות גם אחר האמנים המקומיים. בתערוכה הקבועה על אמני צ'כוסלובקיה מהרפובליקה הראשונה, אפשר לראות את התפתחות האמנות המקומים לפי כל אזור ולמצוא את הייחוד של המדינה החדשה לצד הייחוד של כל אזור בנפרד.

כתובת: Dukelských hrdinů 530/47


מוזיאונים בפראג
הגלריה הלאומית

בנוסף, במרכז העיר יש לגלריה הלאומית תערוכה של אמנות מימי הביניים בתוך המבנה הגותי העתיק ביותר בעיר. חלל התערוכות מרתק, וניתן לשוטט בין האולמות העתיקים והמרשימים. המקום נמצא במנזר אגנס הקדושה בכיכר העיר העתיקה.

כתובת: U Milosrdných 17


אמנות בפראג
הגלריה במנזר אגנס הקדושה

מוזיאון אלפונס מוחה/ Alfons Mucha Museum

מוזיאון פרטי המציג את יצירותיו של אחד מגדולי אמני סגנון האר-נובו (Art Nouveau), אותו סגנון שהפך את פראג לעיר כל כך מעוטרת וצבעונית. המוזיאון מתרכז בחדשנותו פורצת הדרך שהביאה לחיבור בין עיצוב גראפי לאמנות, ובין אמנות פרסומית של פוסטרים שהיה יוצר לאסתטיקה של אמנות גבוהה. בנוסף, המוזיאון הקטן מספר את קורות חייו והתפתחות יצירתו בתוספת חפצים אישיים וסרטון על חייו. המקום מומלץ למי שמעוניינים לא רק באמנות, אלא גם בהבנה של סגנון האר-נובו הייחודי שהביא לשילוב של אמנות, אדריכלות, עיצוב ואפילו תעשייה.

כתובת:


סיורים בפראג
מוזיאון אלפונס מוחה

מוזיאון דויד צ'רני / Musoleum David Černý

במעבר חד מהקלאסיקות של פראג, נמשיך לאמנות עכשווית במוזיאון הפרטי של האמן הצ'כי המפורסם והבועט מכולם. דויד צ'רני הטביע את חותמו על נופה של פראג באמצעות פסלים פרובוקטיביים ומעוררי מחשבה ברחבי העיר, כמו פסל הראש המסתובב של קפקא המפורסם. במוזיאון שלו הוא מקבץ בארבע קומות פריטים ומיצבים אפילו יותר פרובוקטיביים. המקום הוא לא פחות מאתר חובה לחובבי אמנות המטיילים בפראג, ולמרות שהמוזיאון אינו נמצא במרכז העיר מאוד מומלץ להגיע לשם בהסעה או באמצעות אפליקציית בולט או אובר.

כתובת: Nádražní 2


אטרקציות בפראג
מוזיאון דויד צ'רני

מוזיאון קמפה / Museum Kampa

אחד המוזיאונים המוכרים ביותר לאמנות מודרנית ועכשווית הוא מוזיאון קמפה, הנמצא על האי קמפה הסמוך לגשר קארל. מדובר באוסף האמנות הפרטי הגדול במדינה, וכדי לחבר בין המוזיאון לקהל פוזרו סביבו פסלים סביבתיים מפורסמים כמו התינוקות של דויד צ'רני, שורת הפינגווינים על הנהר ועוד.

כתובת: U Sovových mlýnů 2


מקומות מומלצים בפראג
מוזיאון קמפה


 

וואטסאפ למטייל בפראג

רוצים עוד המלצות אישיות על פראג היפה?

הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של פראג בצבעים עם דור, לחצו על הכפתור ותמצאו את כל הטיפים וההמלצות למטייל בפראג!




 

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page